E-mail marketing jest wciąż niezwykle skuteczny. I zgodzi się z tym każdy świadomy marketingowiec. Można jednak podjąć działania, aby mailing był jeszcze skuteczniejszy i nawet tańszy niż dotychczas. Wystarczy zadbać o kilka szczegółów.

E-mail marketing to nie „napisz i wyślij”

Na skuteczność e-mail marketingu składa się wiele czynników. Często są to bardzo szczegółowe działania. Warto zatem zadbać o każdy aspekt w całym procesie realizacji kampanii e-mail marketingowej. Przede wszystkim zadbać należy o listę swoich odbiorców. Baza adresatów powinna być budowana skrupulatnie. Trzeba wiedzieć, że jest to proces długotrwały. Nie warto przy tym korzystać z gotowych baz. Najlepiej jest poświęcić czas na budowę własnej bazy, a pewne jest, że w przyszłości, podczas realizacji kampanii, z pewnością to zaprocentuje.

Niezwykle ważna jest także sama subskrypcja, czyli możliwość zapisania się użytkowników na listę mailingową. Ważne jest, aby był to proces nieskomplikowany. Najlepiej będzie, jeśli do zapisu wystarczy, aby użytkownik podał jedynie swoje imię i adres mailowy. Faktem jest bowiem, że im więcej danych żądamy od naszych użytkowników, tym nie chętniej decydują się oni za zapisanie na listę mailingową.

Personalizuj wiadomości e-mail

Bardzo istotna jest także personalizacja wysyłanych wiadomości. Warto, aby nasz użytkownik poczuł się tak, jakby wiadomość była specjalnie wysłana do niego. Jest to oczywiście możliwe. Wystarczy skorzystać z jednego z narzędzi do realizacji kampanii z zakresu e-mail marketingu. Umożliwiają one automatyczne podstawienie imienia adresata. Taka wiadomość z konkretnym imieniem z pewnością lepiej zostanie odebrana przez odbiorcę.

Nie można oczywiście zapomnieć o intrygującym tytule. Każdy z nas codziennie otrzymuje nawet kilkadziesiąt maili dziennie. Wśród tej ogromnej liczby wiadomości wiele z nich to po prostu reklamy. Najczęściej są one po prostu kasowane. Jak tego uniknąć? Sztuka polega na stworzeniu właściwego, chwytliwego tytułu wiadomości. Musi on przykuć uwagę odbiorcy i zachęcić do otworzenia wiadomości. A kiedy mail zostanie już otworzony, pierwsze co rzuci się w oczy odbiorcy, to nagłówek i początek wiadomości. Także do tego aspektu powinniśmy przyłożyć dość dużą wagę. Przede wszystkim już na początku powinniśmy zainteresować odbiorcę. Tak, aby zechciał on zapoznać się z całością wysłanego do niego maila.

Nie tylko forma! Treść również się liczy

Jednak najważniejsze jest to, co wysyłamy w wiadomości. Zadbajmy o to, aby była to treść interesująca dla odbiorcy. Wysyłajmy treści wartościowe i unikalne. Dzięki temu odbiorcy z chęcią się z nimi zapoznają, a co więcej, będą czekali na kolejnej wiadomości od nas.

W całym tym procesie wspomóc mogą nas narzędzia do realizacji wysyłki mailingu. Warto zapoznać się z takim oprogramowaniem jak Sendy lub FreshMail. To, z którego narzędzia zdecydujemy się skorzystać zależy tylko i wyłącznie od naszych potrzeb i oczekiwań. Oba mają bowiem swoje zalety i wady. Warto nadmienić, że Sendy to po prostu aplikacja, którą trzeba zainstalować na własnym serwerze. Do tego dochodzi odpowiednia konfiguracja tego narzędzia oraz serwera pocztowego, przez który będzie realizowana wysyłka. Ciekawą alternatywą dla Sendy jest MailWizz, dużo bardziej zaawansowana i uzbrojona w ogromne możliwości aplikacja. Natomiast FreshMail to coś więcej niż aplikacja, to cały system do e-mail marketingu. Płaci się abonament, ale nic nie trzeba instalować i konfigurować. Dużą popularnością w Polsce cieszy się też GetResponse, a na świecie AWeber.

Jak zatem widać na skuteczny e-mail marketing składa się wiele, niezwykle ważnych czynników. Do każdego z nich podejść należy na równi poważnie. To zapewni nam osiągnięcie oczekiwanych rezultatów.